woensdag 7 december 2011

Afknapper

Vrezend voor het maken van een spelfout begin ik aan deze post. Niet in de eerste plaats omdat ik hier altijd voor vrees, maar omdat ik een ode breng aan meneer Bos. Meneer Bos was mijn leraar Nederlands op de middelbare school. Ik herinner mij hem als een charmante man, net gekleed en vriendelijk. Hoewel zijn lessen altijd boeiend waren, was iedereen bang voor zijn dictees. Waagde iemand het zijn naam te schrijven zonder kapitaal, dan stond daar een dikke rode streep. Om nog maar te zwijgen over het kunstwerk dat je terug kreeg als je een dt-fout had gemaakt.

Gelukkig werd je na de beoordeling wel altijd weer getroost. Meneer Bos’ wijze woorden luidden dan; ‘’Spelfouten zijn heel ernstig, hier in deze les. Maar wereldwijd gezien valt het wel mee. Je hoeft niet naar de gevangenis en er gaat ook niemand dood.’’ De opluchting in de klas was steeds goed voelbaar, nadat deze woorden waren neergedaald.

Kijkend naar mijn relaties moet ik hierover echter wel iets kwijt. Hoewel er niemand zal sterven of worden opgesloten in het gevang, durf ik te garanderen dat het over is tussen mij en The One, als er in een advertentie een grove spelfout staat.

Meneer Bos’ leus mag mij dan in de les altijd hebben gerustgesteld, in de echte wereld overstijgen de gevolgen het leslokaal en kost het je toch de kop.


PS Copytijgers helpt mij bij het zoeken naar relatiemateriaal en laat zien welke merken, gezien mijn selectiecriteria, geen goede match zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten