vrijdag 16 december 2011

(Half) hoge hakken?

Het was niet de bedoeling, maar toch kon ik het niet laten om na school door te lopen richting winkelstraat. Even kijken hoe het met zijn vrienden ging.

Het was druk in de stad. Vrouwen met kinderen aan hun hand sleepten volle tassen met zich mee. Mannen in pak liepen richting de parkeergarage en scholieren fietsten over het trottoir. 

Old friend Timberland stond te stralen in de etalage en ik werd hartelijk ontvangen in Maison Scotch. ‘Even’ duurde weer veel langer dan gepland. En voor ik het wist, moest ik rennen om mijn trein te kunnen halen.

Tijdens mijn sprint ontkwam ik er niet aan een blik te werpen op een schoenenzaak. Mijn aandacht werd getrokken door de woorden op het etalageraam.
Hoge hakken. Nu verlaagd. Fikse korting!

Zes woorden die alles zeggen. Die verklaren waarom ik nieuwsgierig werd. En waarom ik mijn trein (weer) heb gemist.

1 opmerking: