vrijdag 2 december 2011

De Ware

Eerste kerstdag 2010. Ik kan het mij nog goed herinneren. Met z’n allen om de kerstboom. Het hout knisperend in de kachel en Wham zingend op de achtergrond. Om de beurt pakten mijn zusje en ik een cadeau onder de boom vandaan, om deze vervolgens te geven aan de persoon wiens naam op het pakje geschreven stond. Iedereen had enorm zijn best gedaan om een mooi cadeau te vinden voor zijn someone special.

Na een korte onderbreking van warme chocolademelk (de enige èchte) en kransjes van Rousseau, werd mij een pakje in mijn hand gedrukt. Voorzichtig, omdat ik het anders zonde vond, haalde ik het papier eraf. En daar was ‘ie: De Ware. Hoewel nog verpakt in een gouden doos, wist ik wat zich binnenin bevond. Domenico Dolce en Stefano Gabbana’s meest sensuele geur: The One. Dertig milliliter heerlijk parfum in een stijlvol flesje met gouden dop. Mijn kerst kon niet meer stuk. Natuurlijk wilde iedereen wel even ruiken. En dus ging The One, gespoten op mijn pols, de kerstboom rond.

Nu, bijna één jaar later, zijn we nog steeds samen. We hebben niet dagelijks contact, omdat ik het graag exclusief wil houden. Maar op zondagen hangt De Ware als een walm om mij heen. Ik kan niet wachten tot het weer eerste kerstdag is, en ik hopelijk zusje Rose ontmoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten