zondag 11 december 2011

God

Om een traditie voort te zetten en omdat het zo hoorde, ben ik opgevoed als katholiek. Ik ging naar een katholieke basisschool waar werd gebeden voordat de les begon. Ik ben gedoopt, heb de communie gedaan en ben gevormd. Dit hoorde er nou eenmaal bij. Niet dat je mij ooit hebt horen klagen. Ik ben nog steeds heel blij met de tv die ik voor mijn communie, van mijn peetoom, gekregen heb.

In de loop der jaren heb ik mijn eigen weg gevonden in dit religieuze kader. Met sommige regels heb ik besloten om het absoluut niet eens te zijn. En voor wat betreft het houden aan andere wenselijkheden, is het simpelweg al te laat. Ik heb immers nooit begrepen dat je het snoep, dat uitgestrooid werd tijdens de carnavalsoptocht, in een trommeltje hoort te stoppen en moet wachten met het te eten totdat het Pasen is.

Toch geeft het mij rust, te weten dat Hij daar ergens is. Hij die zo goed (geweest) is voor de mensheid en altijd met zijn apostelen actief, om de wereld te verbeteren. Als er 2012 jaar geleden al een award was voor de positiefste mens, dan zou Ari Boomsma dik verliezen.

Voor mijn gevoel blijft God echter wel ongrijpbaar en de Bijbel een moeilijk te lezen boek. Daarom ben ik hard op zoek gegaan naar iets anders om God in uit te drukken. Iets toegankelijks. Iets dat in mijn tas past en ik altijd bij mij dragen kan. En dat heb ik gevonden.

Met redacteuren als apostelen, die ervoor zorgen dat ik van het laatste nieuws op de hoogte ben. En met slechts één verschil van het testament: GLAMOUR, mijn Bijbel, verschijnt elke maand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten